Allershopping.no er eid av Aller Media AS.

Disse betingelsene gjelder kjøp av abonnement på Allershopping.no, enten abonnementet er elektronisk (tilgang på Internett) eller fysisk (trykt magasin).

For Dagbladet Pluss gjelder egne brukervilkår. Klikk her

Kjøp av abonnement

Når du kjøper et abonnement, vil du få tilsendt bladet eller få tilgang til produktet/tjenesten i perioden du har betalt for. Abonnementet er løpende inntil oppsigelse foreligger.  Du kan si opp abonnementet når du ønsker, ved å ta kontakt med kundeservice. Digitale produkter/tjenester må sies opp senest 48 timer før abonnementet ditt utløper.

For å handle på Allershopping.no må du være fylt 18 år. Er du under 18 år må dine foreldre eller foresatte samtykke i bestillingen.

Ønsker du levering av ditt abonnement til utlandet, kontakt kundeservice for egne priser og leveringsbetingelser.

Betaling

Betaling for abonnement gjøres ved gjentakende forskuddsbetaling, med mindre annet er spesifisert (f.eks gaveabonnement som har automatisk stopp). Betalingsfrekvens og størrelsen på beløpet beror på hvilket type abonnement du har valgt (f.eks. belastes ukesabonnement på DB Pluss ukentlig). Se under for informasjon om de ulike betalingsmetodene.

Ved fakturapurring påløper et gebyr (64,-). Bladleveringen blir stoppet hvis innbetaling ikke er mottatt innen rimelig tid etter forfall. Manglende betaling eller retur av bladet anses ikke som en oppsigelse. Hvis du ikke har sagt opp abonnementet og vi ikke har mottatt betaling fra deg, vil du få tilsendt en sluttregning for den perioden du har mottatt bladet.  

Kortbetaling

Kortbetaling gjennomføres ved automatiske trekk fra det kortet du har oppgitt. Betalingsløsningen håndteres av DIBS, som er Nordens ledende betalingsleverandør av sikre betalingsløsninger på nett.

Mobilbetaling

Velger du dette betalingsalternativet, vil avtalt beløp automatisk trekkes fra din mobilregning, etter at du har godkjent ditt kjøp via tilsendt SMS-kode.

Faktura

Mineblader.no - Dersom du velger å betale abonnementet med faktura påløper det et gebyr på 35 kr. For å unngå fakturagebyr kan du velge avtalegiro eller e-faktura i nettbanken din eller på Min side.

Vipps

Betaling med Vipps gjelder kun for gaveabonnement. Beløpet vil trekkes automatisk fra din konto når du har godkjent ditt kjøp.  

 

Priser og endringer

Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert merverdiavgift.  Vi gjør vårt beste for å oppgi korrekt og oppdatert informasjon på våre nettsider, men tar forbehold om at feil kan forekomme.

Aller Media forbeholder seg retten til å endre prisene på løpende abonnement når som helst. Du vil få informasjon om de nye prisene, og de nye prisene vil publiseres på nettsiden.

Levering

Vær oppmerksom på at det kan ta 2 - 3 uker for ukeblader, og 3 - 4 uker for månedsblader fra vi mottar din bestilling til bladet er i din postkasse. Som abonnentsfordel mottar du bladet senest dagen det er i salg i butikken, med unntak av noen få steder hvor Se og Hør vil leveres dagen etter. Dersom det følger med en velkomstgave i din bestilling, vil den bli sendt så snart din betaling er registrert. Velkomstgaven tilfaller alltid den som bestiller abonnementet, uansett om man bestiller abonnement til seg selv eller som gave. Velkomstgavene gjelder så langt lageret rekker. Hvis vi er tomme for velkomstgaven, så vil denne erstattes med en tilsvarende vare.

Mottar vi bestilling på en kampanje som er utløpt, vil vi kontakte deg for å komme frem til best mulig løsning på dette.

Angrerett, retur og reklamasjon

Angrerett og retur

Angrerettloven gir deg rett til å angre på kjøp av et abonnement ved å melde fra innen 14 dager etter at du mottok /fikk tilgang til produktet/tjenesten.  

Hvis du velger å benytte deg av angreretten, er du ansvarlig for eventuelle returkostnader.

Ved retur skal varene returneres ubrukt og i originalemballasjen, til Aller Media AS, Postboks 1169 Sentrum, 0107 Oslo.

Link til angrerettskjema finner du her

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Foretak har ikke angrerett.

Reklamasjon

Aller Media vil sørge for å levere produktene i samsvar med spesifikasjonen som er oppgitt på Allershopping.no. Reklamasjon av feil, mangler og forsinkelser ved produktene må gjøres til kundeservice snarest mulig. Eventuelle tilbakebetalinger gjøres til det kortet du benyttet ved betaling for produktet.

Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av deg.

Personvern

Når du handler på Allershopping.no, vil vi samle inn personopplysninger om deg for å kunne gjennomføre kjøpet og levere produktet du har kjøpt, og for å kunne sende deg gode tilbud, i den utstrekning vi har lov til det etter gjeldende personvernregler. Se Aller Medias personvernerklæring for mer informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger.

Gavekort og gaveabonnement

Gavekort har en gyldighet på et år, med mindre annen periode er spesifisert.

Du kan også velge å kjøpe et gaveabonnement. Mottakeren av gaveabonnementet vil få tilsendt eller ha tilgang til abonnementet i en fastsatt periode. Etter at abonnementet er utløpt, vil mottakeren ikke lenger motta/ha tilgang til produktet. Gaveabonnementet stoppes automatisk. For øvrig gjelder samme vilkår som beskrevet over for gaveabonnement.

Endringer i vilkår

Vi vil kunne oppdatere våre vilkår fra tid til annen. Du vil alltid finne siste versjon av våre kjøpsvilkår på denne nettsiden.

Kundeservice og kontaktinformasjon

For å få hjelp med spørsmål og problemer du har, anbefaler vi at du leser mer på våre kundeservicesider.

Aller Media AS

Organisasjonsnummer: 910 119 877

Adresse: Karvesvingen 1, 0579 OSLO

Lovvalg og verneting

Denne avtale reguleres av norsk rett. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.